Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wonen in Koeweit

  • G.

    Zijn er hier mensen die in Koeweit wonen of gewoond hebben ?

    Er zit een kleine kans in dat wij vanwege werk naar Koeweit verhuizen, kan iemand mij wat over dit land vertellen ?

    Kun je bijvoorbeeld je huisdieren importeren (2 katten) ?

    Is het makkelijk om een huis te vinden ipv een appartement ?

    Hoe is de positie van de vrouw in Koeweit ?

    En wat is je possitie als je met je partner naar Koeweit gaat (als vrouw),maar niet getrouwd bent (Ik weet namelijk uit ervaring dat dit voor andere landen in het midden oosten zoals Dubai, de nodige rompslomp met zich mee brengt) ?

  • CC

    Hoi X,

    Er werd ook geïnformeerd naar de positie van de vrouw in Koeweit.. Daar geef je geen antwoord op. Op sommige websites lees ik dat de vrouwen (ook buitenlandse) sluiers moeten dragen. Als je zou scheiden (heb ik gelezen) worden de kinderen door een rechtbank die uit “ware gelovigen” bestaat toegewezen aan de vader (ongeacht de nationaliteit van de vrouw of de kinderen). Klopt dit of zijn het praatjes?

  • J

    Zou iemand me kunnen vertellen of emigreren naar koeweit makkelijk is? Ik zit erover te denken!

  • J

    Hoi,

    Graag zou ik willen reageren op het onderwerp wonen in Koeweit. Ik ben een jonge vrouw van 29 jaar en zit in een soll. procedure om daar als recruiter voor een Koeweits bedrijf aan de slag te gaan. Ik ga daar binnenkort een weekend naar toe, om zelf te kijken maar ik heb ook wel zo mijn twijfels. Hoe is het om daar als jonge alleenstaande vrouw naar toe te gaan en daar te wonen? Wonen er veel jonge expats? Kom je makkelijk met mensen in contact? Wat is de positie van een vrouw? Is Koeweit aantrekkelijk genoeg om daar een tweetal jaar te verblijven? Kun je het daar uithouden en is er genoeg te doen en kun je gemakkelijk in contact komen met andere expats?

    Dit zijn zo'n beetje mijn vragen. Als iemand zou willen reageren en mij van een aantal antwoorden zou kunnen geven zou ik heel blij zijn.

    Alvast bedankt.

    Vriendelijke groet,

    J.

  • Bianca

    Beste J,

    Wij wonen sinds mei in Koeweit en hebben het erg naar ons zin. Nu zijn wij als gezin gegaan en heb eerlijk geen idee hoe het zou zijn als vrijgezel. Je maakt hier wel snel contact met expats, door collega's, lid worden van een beachclub en eventueel de Nederlandse club, of Britisch club of welke club danook! Wij houden een weblog bij , kijk maar eens op www.toet.info.

    Succes!

    Groeten Bianca

    J schreef:

    >

    > Hoi,

    >

    > Graag zou ik willen reageren op het onderwerp wonen in

    > Koeweit. Ik ben een jonge vrouw van 29 jaar en zit in een

    > soll. procedure om daar als recruiter voor een Koeweits

    > bedrijf aan de slag te gaan. Ik ga daar binnenkort een

    > weekend naar toe, om zelf te kijken maar ik heb ook wel zo

    > mijn twijfels. Hoe is het om daar als jonge alleenstaande

    > vrouw naar toe te gaan en daar te wonen? Wonen er veel jonge

    > expats? Kom je makkelijk met mensen in contact? Wat is de

    > positie van een vrouw? Is Koeweit aantrekkelijk genoeg om

    > daar een tweetal jaar te verblijven? Kun je het daar

    > uithouden en is er genoeg te doen en kun je gemakkelijk in

    > contact komen met andere expats?

    >

    > Dit zijn zo'n beetje mijn vragen. Als iemand zou willen

    > reageren en mij van een aantal antwoorden zou kunnen geven

    > zou ik heel blij zijn.

    >

    > Alvast bedankt.

    >

    > Vriendelijke groet,

    > J.

  • Maarten Klein

    Beste J,

    Is je vraag nog actueel?

    vr, gr,

    Maarten

  • Jolanda

    Hoi Maarten,

    Deze vraag is nog zeker actueel, maar ik heb inmiddels besloten om het te doen, dus ik ga hoe dan ook naar Koeweit. Verblijf jij momenteel daar? En als je me nog meer info kunt geven, graag.

    Groet,

    Jolanda

  • Maarten

    Hallo Jolanda,

    Gefeliciteerd met je job, waar ga je werken? Niet toevallig aangenomen door Maja Scheffer?

    Toevalligerwijs hebben wij (ik+ mijn (zwangere) vrouw en kleine ventje van 2) afgelopen weekend definitief besloten om voor een aantal jaren naar Koeweit te gaan; vandaar dat ik je op jouw vraag reageerde.

    Wij wonen momenteel in Bologna (Italie) en plannen rond eind januari over te kunnen naar een (company) appartement in Koeweit city. Erg spannend weer.

    Ten aanzien van het leven voor (westerse) vrouwen in Koeweit heb ik eigenlijk nooit echt rare/andere dingen gehoord en gezien dan dat wij gewend zijn; Nederland heeft zo ook z'n share aan hoofddoeken en burka's. Voor vrijgezelle meiden, tsja…geen idee eerlijk gezegd (getrouwd…). Weet wel dat kontakt vrij makkelijk verloopt via nederlandse, engelse en amerikaanse clubs, reizen naar dubai, etc niet echt een rib uit je lijf is (en daar schijnt elk weekend wel een aantal erg goede feesten te zijn), kortom volgens mij een goed besluit om toch te doen.

    Mocht je het ook leuk vinden om elkaar op de hoogte te houden van de voorbereidingen, kunnen we misschien het beste even via prive mail communiceren: maarten.klein@tiscali.it

    Vriendelijke groet, Maarten Klein